26 Aralık 2016 Pazartesi

Neden Android?




 Mobil işletim sistemleri arasında en çok ön plana çıkan piyasada kendine yer bulan işletim sistemlerini Android, İOS ve Windows Phone  olarak sıralayabiliriz.Her ne kadar piyasa da İOS işletim sisteminin sesi yüksek çıkıyor gibi gözükse de, Android işletim sisteminin kullanıcıları İOS sistemine göre oldukça fazladır. Bu durum doğal olarak uygulama geliştiricilerin iştahını kabartıyor. Çünkü karşılarında geliştirdikleri uygulamalarını pazarlayabilecek büyük bir kullanıcı kitlesi bulunmaktadır. Bu yüzden dikkat edecek olursanız yeni çıkan uygulamaların büyük bir çoğunluğu ilk olarak Android işletim sistemi üzerinde hizmete sunulmaktadır.



        .Android işletim sisteminin en güzel avantajlarından birisi de  Google Notebook, Google Video, Google Maps gibi Google'a ait bir çok servisi üzerinde barındırıyor olmasıdır. Bu servisler Android tabanlı cihazlar üzerinde daha uyumlu çalıştığı gibi, bu servislerin senkronizasyon işlemleri de daha kolay gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca Android işletim sistemi diğer mobil işletim sistemlerine göre daha esnek bir yapıya sahiptir. Kullanıcılarına  karşı çok kuralcı ve kısıtlayıcı bir politika izlemez. Kullanıcıya cihazla ilgili hemen hemen her konuda birçok değişiklik yapma imkanı verir. Ayrıca cihazların başka cihazlarla iletişim kurarak kendi kaynaklarını paylaşması ve dışarıdan gelen kaynakların kabul edilmesi ve bu kaynakların sistem üzerine kurulması gibi işlemlerin yapılmasına imkan sağlamaktadır. Özellikle İOS işletim sistemini kullanan mobil cihazlarda bu durum neredeyse kapalı kutu gibidir. Bu işlemlerin bir çoğunu IOS işletim sistemi bu aygıtın kullanıcıları gerçekleştiremez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder