26 Aralık 2016 Pazartesi

Mobil İşletim Sistemleri

İOS

     İOS Apple'ın başlangıçta iphone için geliştirdiği ancak daha sonra ipod touch ve ipad'de de mobil işletim sistemidir.MacOS X'den üretilmiştir.İOS içinde 4 katman bulunmaktadır. İOS işletim sistemi yapısı nedeniyle Apple App Store dışında hiçbir yerden uygulama yüklenemez.

WINDOWS PHONE

      Bu işletim sistemi genelde başarısızlıkla sonuçlanan Windows Mobile sürümlerinin dönüm noktasıdır. Ana kullanıcı arabirimi bekleme ekranıdır. Aynı zamanda birde başlat menüsü bulunur. Flash ve java desteği vardır. Windows phone son zamanlarda Nokia ile yaptığı işbirliğiyle kendini geliştirmeye çalışıyor.


BLACBERRY OS

       İlk sürümü 1999 yılının şubat ayında yayınlanan Blackerry OS, bugüne dek 7 ana sürüm ve pek çok güncelleme yayınlandı. Mayıs 2011 tarihinde RIM, java tabanlı Blackberry işletim sisteminin yedinci nesil üyesi olan OS 7.0'ı duyurdu. 2011 yılının sonunda NFC, internet paylaşımını sağlayan Mobile Hotspot, Blackberry Tag gibi yeni özellikleri destekleyen OS 7.1 güncellemesini yayınladı.


SYMBIAN OS

      symbian,symbian vakfı tarafından cep telefonları ve bilgisayarları (PDA) gibi çeşitli taşınabilir iletişim aygıtları için geliştirilmiş ve 2000'li yıllarda yaygın olarak kullanılmış bir işletim sistemiydi.


WEB OS

       İlk olarak Palm tarafından geliştirildi ve 2010 yılında Hewlett Packerd tarafından satın alındı. 1992'den 200'ye kadar kişisel dijital asistan üreticisi Palm Computing (daha sonra Palm lnc.olarak değiştirdi)
         2002 yılında Palm PalmSource adı ile kendi yazılım bölümü içinde tamamına sahip olduğu iştirakini oluşturdu.

MAEMO OS

Maemo, Nokia'nın akıllı telefomlar ve tablet bilgisayarlar için geliştirdiği, açık kaynaklı ve Debian tabanlı bir mobil işletim sistemidir.

MEEGOOS

Öncelikle hedefi akıllı telefonlar, navigasyon cihazları, akıllı televizyonlar, masaüstü bilgisayarlar ,Netbooklar, Laptoplar, tabletler ve PDAlardır.


BADA OS

Bada kelimesi kore dilinde okyanus anlamına gelmektedir. Samsung firması tarafından geliştirilen Bada, lLinux çekirdeğine dayanan bir mobil platformudur.

TIZEN OS

Tizen; tabletler, akıllı telefonlar, akıllı tv'ler için geliştirilen, açık kaynak kodlu, Linux tabanlı bir işletim sistemidir

LIMO OS

Uygulama geliştirmek için Limo Foundation SDK hizmetini sunar. 25  ocak 2007 tarihinde ingiltere'de temelleri atılmıştır. Son sürümüyle birlikte esnek bir kullanıcı arayüzü, widget ekranı, görev yöneticisi ve çoklu dokunuş desteği kazanmıştır.

SAILFISH OS

İşletim sistemi şu anda diğer mobil işletim sistemleri arasında pek dikkat çekmese de oldukça dikkat çekici bir proje olarak tanımlanıyor. İşletim sistemi şu anda mobil cihazları baz alsada uzun vadede televizyon, tablet bilgisyar,kamera gibi bir çok platforma destek sunmayı planlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder